Det känns jättebra men det har för bolagets del varit en turbulent tid med permitteringar och organisationsförändringar som en följd av Coronapandemin. Mitt fokus har främst varit att bredda kunskapen i organisationen för att bli mindre sårbara och på så sätt inte vara beroende av några få nyckelpersoner. Det har också handlat om att få rätt funktioner på rätt plats och jag har varit med och format en ny organisation som jag tror på framåt. Det är roligt att få påverka och vara med och bygga laget.
För oss handlar det om att skapa tillgänglighet för kunderna – hur och när kan kunderna kontakta oss. Tidigare var vi beroende av några få personer men nu har vi utökat så att fler funktioner tar emot ärenden. Vi vill även att kunderna ska kunna nå oss utanför arbetstid och har därför skapat en support på kvällstid och vi tittar även på andra onlinelösningar och kanaler där kunderna ska kunna nå oss. Det handlar helt enkelt om att vara kontaktbar. I tillväxt gäller det också att rekrytera rätt kompetens så att vi har medarbetare som kan ta hand om kunderna.
Det bästa med att jobba på JOAB är nog att det fortfarande är ”det lilla” företaget i det stora bolaget vilket gör att det är korta beslutsvägar. Peter som är vår VD är också ägare så vi är otroligt snabbfotade. Det tror jag är unikt för ett bolag som omsätter en miljard. Sedan är det även roligt att få inblick i hela produktionskedjan med allt från ritning, konstruktion till tillverkning. Tidigare har jag jobbat i säljbolag där man får en färdig produkt, men här får vi istället möjlighet att vara med och tycka till redan från prototypstadiet.