Forever Living Products Scandinavias nya Marketing Manager – Hälsokost och hudvård genom Network Marketing

    Under våren 2021 klev Sofia Bunse Ström in i rollen som Marketing Manager på Forever Living Products Scandinavia, efter en rekrytering genomförd av Maquire. Forever Living är ett globalt företag som jobbar med direktförsäljning av hälso- och hudvårdsprodukter. Med verksamhet i drygt 160 länder är de världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe Vera. Här får Sofia driva marknadsaktiviteter på ett, för henne, nytt och spännande sätt samtidigt som hon lär sig något om hälsokost och hudvård varje dag.

    Du har nyligen börjat på Forever Living Products, vad är ditt första intryck?

    Jag är imponerad över hur många exempel jag har fått se på kort tid från alla världens hörn där, framför allt kvinnor, genom Forever Living har fått en möjlighet att etablera sin egen verksamhet. Vi får ta del av många historier från återförsäljare vid våra globala event där fokus är att inspirera, hjälpa och stötta varandra. Här på Forever Living Products Scandinavia har jag engagerade, kompetenta och trevliga kollegor. Jag upplever att vi är positiva och stöttande gentemot varandra och att företagskulturen främjar utveckling, vilket säkerligen är en av nycklarna till att folk väljer att stanna här länge. Jag har jobbat med produkter tidigare både inom retail och livsmedelsbranschen, däremot är hälsokost och hudvård en helt ny produktkategori för mig. Här har jag har fått möjlighet att testa många olika fantastiska produkter och jag har kollegor som är riktigt vassa inom ämnet. Jag lär mig något nytt om hudvård och hälsa varje dag!

    Ni arbetar med försäljning genom återförsäljare. Hur gör ni för att hjälpa återförsäljarna att lyckas med sin digitala satsning och bli framgångsrika i sin affär?

    Det finns stora möjligheter till utbildning internt där kollegor till mig håller i föreläsningar och livesändningar i syfte att hjälpa våra återförsäljare att sälja genom sina egna digitala kanaler. Ett exempel är att vi erbjuder en stor andel av våra återförsäljare verktyg och stöttning med att bygga sina egna hemsidor. Vi är aktiva i sociala medier och det driver förstås upp ett intresse för produkterna, vilket ju i sin tur gagnar återförsäljarnas verksamhet. Med andra ord gör vi marknadsföringsåtgärder som syftar till att stötta våra återförsäljares försäljning och hjälpa dem att lyckas med sin verksamhet.

    Vad är dina utmaningar och fokusområden framåt?

    Fokus framåt blir faktiskt just på digital marknadsföring och att förenkla kundresan! Många är vana vid att handla online och har en viss förväntan på hur det ska fungera, varför vi måste vara minst lika bra som renodlade e-handlare. För mig var det nytt att komma in i ett network marketing-företag och det är väldigt spännande att få dyka in i ett helt nytt sätt att arbeta med marknadsföring och försäljning. Eftersom vi jobbar med direktförsäljning har vi många representanter och ambassadörer som älskar våra produkter och som nästan fungerar som mikroinfluensers. Här ser jag en stor potential i att kombinera det personliga mötet med smidiga digitala lösningar som gör det enklare för våra kunder att lära känna våra produkter och att handla dem. Min tjänst lystes ut i samband med en omorganisation och jag har tagit över två avdelningar som ska bli en. Det var en logisk förändring och det finns goda förutsättningar för att det kommer att bli riktigt bra. Jag ser fram mot att utveckla processerna, att få träffa hela mitt team live efter en lång period med distansarbete och att ta nästa steg tillsammans som grupp.

    logo

    Maquire Göteborg

    Mässans gata 18 (vån 8)
    412 51 Göteborg

    +46 10 330 08 44
    kontakt@maquire.se

    Maquire Stockholm

    Klarabergsviadukten 70
    107 24 Stockholm

    +46 10 330 08 44
    kontakt@maquire.se

    Kontakta oss

    Våra konsulter

    Följ oss

    facebookinstagramlinkedin